EcoIT:n sopimusehdoissa sovelletaan IT2018 yleisiä sopimusehtoja.

Katso IT2018 ehdot tästä

IT2018 YSE:n lisäksi sopimusehtoihin on kirjattu EcoIT:n kirjaamat (kts alta 1. ja 2.) sopimusehdot liittyen re-use laitteiden kierrätykseen.

  1. Hinnoittelu / hinnat
    1. EcoIT:n antama tarjous on aina alustava ja määräytyy lopullisen laitteiden kuntotarkastuksen (validoinnin) jälkeen. Kohdassa 2.1 esimerkkejä kuntoluokan määräytymisestä.
    2. Mikäli asiakas on hyväksynyt EcoIT:n antaman alustavan tarjouksen ja tuotteet on prosessoitu EcoIT:n toimesta eteenpäin, niin sen jälkeen tarjouksen peruminen asiakkaan toimesta ei ole enää mahdollista.
    1. Tarjouksen peruminen / laitteiden palautus takaisin asiakkaalle EcoIT:n prosessin käynnistymisen jälkeen on mahdollista ainoastaan, jos siitä tehdään erillinen kirjallinen sopimus osapuolien välillä jonka molemmat hyväksyvät.
  2. Laitteiden kuntoluokan määräytyminen
    1. Alla esimerkkejä laitteen kuntoluokan määräytymisestä:
      Grade A: Hiusnaarmuja, isoja naarmuja kaksi tai vähemmän – Hyväkuntoinen
      Grade B: Näytössä naarmuja, turvamerkintä, vähäistä isompia kosmeettisia jälkiä. – Toimii ilman korjausta
      Grade C: Virtanäppäin viallinen, Näytössä syviä naarmuja, Laite taipunut tai lommoilla, Näyttö viallinen, mutta toimiva – Toimii, mutta vaatii korjausta.
      Grade D: Laite ei käynnisty (virrat tulee), näyttö ei toimi, prosessori tai näytönohjain viallinen, laite lukittu (iCloud, find my phone) – Ei toimiva laite.
    2. Asiakas itse määrittää alustavasti laitteiden kunnon EcoIT:lle tarjouspyyntöä jätettäessä. Asiakkaan arvio ei aseta asiakasta tai EcoIT:tä mihinkään vastuuseen vaan lopullinen arvio tulee EcoIT:n tekemän validoinnin jälkeen. Vasta tehdyn kuntotarkastuksen jälkeen asiakas saa lopullisen tarjouksen, jossa laitteista annettu hyvityssumma saattaa muuttua, mikäli asiakkaan antama kuntoarvio poikkeaa laitteen todellisesta tarkastetusta kunnosta.
webDesign: Mekanismi